Liever even bellen?
Maak gebruik van onze terugbelservice. Vul onderstaande gegevens in en wij bellen u zo snel mogelijk terug.
© Copyright – Privacy Policy
Wilt u uw auto met mankementen verkopen? Wij kopen auto’s met diverse soorten schade in.
Een auto kan veel verschillende soorten mankementen hebben. Al naar gelang de aard van de mankementen en de leeftijd van het motorvoertuig maken wij een indeling in categorieën:
Bel onze afdeling inkoop, taxatie en offerte voor een persoonlijk verkoopgesprek over uw auto met mankementen. U kunt dan direct zaken doen. Onze service is bekend. Wij kopen binnen 3 uur in en handelen de transactie binnen 24 uur af door uw auto op te halen. Onze chauffeur taxateur bepaalt de definitieve prijs die hij cash uitbetaald of naar uw bankrekening overmaakt. Ook krijgt u het gratis RDW-vrijwaringsbewijs en de auto wordt gratis opgehaald.
Onze terugbelservice belt u terug op het door u aangegeven tijdstip. U kunt dan rustig met een inkoper taxateur over de verkoop van uw auto onderhandelen.
Vul het formulier van onze digitale service in, eventueel met geüploade digitale foto’s. U krijgt dan zo snel mogelijk een e-mail met taxatie en offerte op uw auto met mankementen.
Op welke manier u uw auto aanbiedt, zorg dat u uw autopapieren bij de hand hebt. Aan de hand van de officiële administratie bij de kentekenregistratie kunnen wij een eerste waardebepaling opmaken.
Waardebepaling, taxatie en offerte doen wij in eerste instantie aan de hand van de kentekenregistratie van het motorvoertuig. Alle relevante informatie staat op uw autopapieren, inmiddels een bankcard.
Uw auto heeft een uniek onvervreemdbaar Voertuig Identificatie Nummer, het VIN, in het chassis ingeslagen staan. Het automerk, met uitvoering als stationcar of bijzonder type als cabriolet of coupé.
De motor van het voertuig qua inhoud en aantal cilinders en pk’s is belangrijk. Evenals de soort brandstof. benzine en LPG-gas of diesel, hybride of elektrisch. Kilometrage, de staat van dienst en de staat waar de auto in verkeert. Wat zijn de mankementen van de auto?
Een auto met mankementen als loopauto of sloopauto te beoordelen zijn een aantal criteria bepalend. Een vrij nieuwe auto met een hoge dagwaarde kan een ernstig mankement van technische aard hebben. Motorschade, kapotte distributieriem, lekkende koppakking, opgeblazen turbo, afgetrapte koppeling, kapotte versnellingsbak, of automatische transmissie, mankerende elektronica in het carmanagement. Dit zijn allemaal mankementen die een reparatie met een stevig prijskaartje vergen. De reparatieprijs in relatie tot de dagwaarde van de auto rechtvaardigt de investering. Dat is dus een loopauto. Wij kopen zo’n loopauto met mankementen voor een faire en correcte prijs van u in.
Een oudere auto met een lage dagwaarde met zulke ernstige schade, met een lagere dagwaarde dan de reparatie wordt een sloopauto. Een motor vervangen is dubbel werk aan manuren dus duur. Kapotte motor er uit, en een nieuwe of gereviseerde motor er weer inhangen en aansluiten. Een kapotte distributieriem heeft vaak meer schade veroorzaakt aan water- en of oliepompen en radiatorkoeling. Alle schade demonteren en nieuwe onderdelen installeren. Vooral het stellen van de kleppen ten opzichte van de distributieriem is een langdurig nauwkeurig werkje. Het zijn vooral de dubbele manuren bij dit soort reparaties die het een duur grapje maken.
Als er één auto als auto met mankementen verkopen is te kwalificeren dan is dat een auto die niet door de Algemene Periodieke keuring is gekomen. Vaak is dit nog een keurig nette auto die zijn automobilist overal naar toe rijdt. Maar op het keuringsrapport staat een waslijst van vinkjes met reparaties. Nieuwe banden vervangen, de remmen voor en achter vervangen om veilig op de weg te blijven en op tijd stil te staan. Diverse onderdelen aan de auto zijn nog niet kapot maar dusdanig versleten dat vervanging nu gewenst is om door de Algemene Periodieke Keuring te komen. Dit wordt een sloopauto die ter recycling van het oude ijzer en metaal door ARN wordt verwerkt.
Een schadeauto met zware schade is over het algemeen een sloopauto. Van deze auto’s worden de nog bruikbare onderdelen gedemonteerd. Wat overblijft is een autowrak waar de metalen de enige intrinsieke waarde zijn. Een sloopauto levert ongeveer een ton, duizend kilo, gemengd oud ijzer en metaal. De carrosserie, het chassis, de motor en de assen en de aandrijving en de koppeling gaan naar de ARN om te worden gesorteerd. Dan ten behoeve van de recycling naar de hoogovens om te worden omgesmolten. Er zitten ook bijzondere dure metalen in een auto. Chroom voor de glans, aluminium tegen het gewicht, rood en geel koper in de bedrading van het elektrisch circuit. Alles ter recycling!
Een auto met lichte schade is waardevol voor de demontage van herbruikbare merkonderdelen.
Van de carrosserie bijvoorbeeld de motorkap, het kofferdeksel, de deuren, het voorfront, de spatborden, de bumpers, de buitenspiegels, de dorpels en de chassisbalken en schermranden.
Alle carrosseriedelen die in het zicht, bij een licht ongelukje beschadigen en gemakkelijk zijn te vervangen door de autoschadehersteller. Deze herbruikbare merkonderdelen krijgen een tweede leven.
Op deze manier sparen we natuur en milieu omdat de footprint beduidend lager is. We sparen zodoende grondstoffen en energie, groot transport en extra logistieke diensten.
Alle herbruikbare merkonderdelen worden in een centrale computer gerubriceerd. Autoschade bedrijven kunnen de onderdelen opzoeken. Wat nodig is voor de reparatie van een auto met lichte schade. Op deze manier leidt het hergebruik van onderdelen ook tot besparing van reparatiekosten.
Alle partijen in de keten van demontage, autoschadeherstel en autohandel garanderen de kwaliteit.
Voor de handelsvoorraad van tweedehands auto’s en occasions een belangrijke verkoopfactor.
Schadeauto’s met verbruiks- en gebruikssporen en cosmetische schade worden waar nodig opgeknapt. Het interieur wordt grondig gereinigd, de carroserie krijgt een polish and shine beurt en de auto’s kunnen zo de showroom in naar een nieuwe eigenaar.
Wij kopen occasions voor de handelsvoorraad van de autohandel. Exportauto’s voor Oost-Europa zoals Duitse diesels. Voor West-Afrika Nissan en Toyota. Vijftienjarige Youngtimers en twintigjarige Oldtimers zijn voor de autoliefhebbers. De youngtimer kan als bedrijfswagen een interessante optie zijn. Als ondernemer kun je veel geld sparen op je autokosten. Een bijtellingstarief van slechts 35% van de dagwaarde. En verder gelden alle zakelijke voordelen en aftrekposten voor de zakelijke rijder.
Auto met mankementen verkopen voor cash geld en RDW vrijwaring.
Op de hoogte blijven van het laatste nieuws of gewoon leuke blogs lezen?